W naszych środowiskach staramy się aby wszystkie drukarki, nie tylko sieciowe, były w sieci dostępne.
Drukarki widoczne w sieci są opublikowane w katalogu Active Directory, przez co stają się łatwo dostępne dla wszystkich pracowników.
Aby znaleźć drukarkę w sieci i zainstalować ją na swoim komputerze należy:
1. Otworzyć MENU START --> USTAWIENIA --> DRUKARKI I FAKSY
2. W nowo otwartym oknie "Drukarki i faksy" klikamy ikonę DODAJ DRUKARKĘ i w uruchomionym w ten sposób kreatorze dodawania drukarki klikamy DALEJ
3. informujemy kreatora o rodzaju żądanej drukarki zaznaczając radio-button DRUKARKA SIECIOWA LUB PODŁĄCZONA DO INNEGO KOMPUTERA a następnie klikamy przycisk DALEJ
4. w oknie określania drukarki, do której chcemy się przyłączyć pozostawiamy zaznaczony radio-button ZNAJDŹ DRUKARKĘ W KATALOGU i klikamy DALEJ
5. w oknie "Znajdowanie drukarki" pozostawiamy ustawienia jak na obrazku i klikamy w przycisk ZNAJDŹ TERAZ
6. w ten sposób otrzymamy listę dostępnych drukarek wraz z innymi przydatnymi informacjami jak lokalizacja czy informacje o możliwości wydruku kolorowego. Zaznaczamy zatem pożądaną drukarkę i klikamy OK.
Czekamy chwilę aż system zainstaluje drukarkę na naszym komputerze (przez ten czas może się wydawać, że nic się nie dzieje).
7. Jeśli w naszym komputerze są już zainstalowane wcześnie inne drukarki kreator spyta nas czy chcemy UŻYĆ DRUKARKI JAKO DRUKARKI DOMYŚLNEJ odpowiadamy TAK lub NIE i klikamy DALEJ a następnie ZAKOŃCZ.
Aby sprawdzić, czy drukarka została zainstalowana poprawnie klikamy na jej ikonie PPM (Prawym Przyciskiem Myszy) i z menu kontekstowego, klikają LPP (Lewym Przyciskiem Myszy) wybieramy WŁAŚCIWOŚCI.
Następnie w oknie "Właściwości drukarki" klikamy w przycisk DRUKUJ STRONĘ TESTOWĄ. Strona testowa powinna zostać wydrukowana na drukarce.
klikamy OK i zamykamy kreatora.
Jeśli dodawaną drukarką był FAX sieciowy otworzy nam się kreator wysyłania faksów, przejdź zatem do punktu 3 postu: Jak wysłać faks z komputera.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz