W środowiskach NOVA zawartość pulpitu przechowywana jest na serwerze. Poza tym dbamy oto aby dokumenty znajdowały się na dyskach firmowych, a nie na pulpicie pracownika.
Kolejną ważną zaletą jest to, że na pulpicie znajdują się wyłącznie skróty do folderów, plików, czy dokumentów, które znajdują się na dyskach serwera: T, W, O itp. Trudno w ten sposób coś sobie przypadkowo wykasować, co najwyżej skrót do dokumentu.
Ale system daje nam jeszcze jedno potężne narzędzia: uprawnienia do folderów.
To z ich powodu nie możecie Państwo nic usunąć ani zmienić na pulpicie - nie macie Państwo uprawnień. To drobne ograniczenie praw sprawia za to, że każdego dnia o każdej porze Wasz pulpit jest zawsze gotowy do pracy.
To, co zobaczysz na pulpicie zależy od administratora, a jego pracą jest umieszczenie tam skrótów do wszelkich środków mających zapewnić Ci wydajną pracę.
My, administracja, wiemy, że przekopywanie się przez gąszcz folderów i pod-folderów jest uciążliwe. Brak skrótów może denerwować. Ale wiemy także, że istnieją inne - szybsze i łatwiejsze sposoby docierania do celu.
Polecenie Uruchom
Sposób najszybszy, najtańszy, najbardziej skuteczny. Zalecane dla świadomych pracowników. Bujający w obłokach, którzy nie wiedzą gdzie co mają raczej nie poradzą sobie tą metodą.
Dostępny poprzez Menu START --> Uruchom lub znak Windows --> M
Wpisujemy np.:
T:\jan.kowalski\budzet_1010\reklama\rachunek_reklama_2010.xls
Proszę zauważyć, że system po wpisaniu pierwszej litery nazwy katalogu lub pliku sam podpowie resztę jego nazwy (jeśli taka oczywiście istnieje).
Skróty w Moich Dokumentach
Odnoszę wrażenie, że Prawy Przycisk Myszy (PPM) nie jednego z nas mógłby jeszcze zaskoczyć;)
Otwórzmy 2 okna: po lewej Moje dokumenty, a po prawej dysk T:\
Po puszczeniu klawisza myszy system pokaże niewielkie menu opcji, z których wybierzemy "Utwórz skrót tutaj".
Dlaczego skróty w Moich dokumentach a nie na pulpicie?
Pracujecie Państwo w Jednostkach Organizacyjnych (OU) (np. Kadry) i dla łatwiejszego zarządzania wszyscy w jednostce posiadają taką samą zawartość pulpitu. Czyli jeśli dziś np. wgram jednemu z Was na pulpit skrót do kalkulatora, to w tym samym momencie zobaczą go także inni członkowie jednostki organizacyjnej w której pracujecie.
Taki model zapewnia ekspresową dystrybucję materiałów do wszystkich zainteresowanych.
Ale proszę sobie teraz wyobrazić, jak wyglądałby pulpit każdego z nas, gdyby miałyby się znaleźć na nim skróty wszystkich pracowników danej Jednostki Organizacyjnej (OU).
Folder Moje Dokumenty odpowiednio prowadzony może być doskonałym narzędziem do nawigacji po systemie swoich plików.
Ale o tym w kolejnym poście.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz